adidas - prečo ho všetci chcú?
Asi niet ľudí, ktorí by nepoznali slávne logo v podobe ďatelinky alebo troch pruhov adidas. Značka si v priebehu rokov získala popularitu a uznanie medzi zákazníkmi na celom svete vďaka ponuke vysokokvalitných výrobkov. Vďaka sledovaniu najnovších módnych trendov a skvelému dizajnu je dnes značka lídrom na svetovom trhu. Spoločnosť sa zameriava na rozmanitosť a slobodu a počet jej verných fanúšikov neustále rastie.
Značka adidas - ako uspieť?
Značka bola založená v roku 1924 v malom nemeckom mestečku v Bavorsku. Možno nie každý vie, že ide o rodinný podnik. Jej pôvodcami boli dvaja bratia - meno jedného z nich, Adiho Dasslera, sa stalo inšpiráciou pre jedinečný názov značky, obuv adidas. Spočiatku bolo cieľom bratov Dasslerovcov poskytovať športovcom obuv čo najlepšej kvality. Hnacím motorom značky boli v tom čase udalosti, ako napríklad zlaté olympijské medaily, ktoré získali nemeckí atléti Linda Radka (1928) a Josse Owens (1936), ktoré výrazne prispeli k rozvoju spoločnosti a zvýšili popularitu značky nielen medzi nemeckými, ale aj európskymi spotrebiteľmi. V histórii značky nechýbajú ani zlomové momenty.
Koncom 40. rokov 20. storočia jeden z bratov, Rudolf, opustil spoločnosť a rozhodol sa od základu vybudovať konkurenčnú značku Puma. Ani táto udalosť však neodradila Adiho Dasslera od pokračovania v boji o dobytie trhu so športovou obuvou. Oči celého športového sveta sa na značku obrátili v roku 1949, keď sa charakteristická kompozícia pozostávajúca z troch rovnobežných pruhov stala ochrannou známkou adidas. V 50. rokoch 20. storočia sa už logo spájalo s vysokokvalitnými výrobkami a dobrým športovým správaním. A rovnako ako dnes chcel mať každý vo svojom šatníku oblečenie adidas. História vývoja značky adidas bola taká intenzívna a fascinujúca, že nie je možné zhrnúť všetky momenty slávy značky adidas. Nemožno však nespomenúť napríklad prvé jedinečné tenisky adidas, ktoré boli pre niektorých priamym impulzom k tomu, aby nemecký tím v roku 1954 senzačne porazil Maďarov a vyhral tak majstrovstvá sveta. Dynamický vývoj značky bol veľkolepým spôsobom spečatený v roku 1972, keď sa slávny trojlístok stal oficiálnym logom adidas.
Grécka bohyňa XXI storočia
Jedinečný charakter značky vychádza z inšpiratívnej postavy jej zakladateľa Adiho Dasslera. Ten bol v celom Nemecku známy dvoma vecami: láskou k športu a neustálym hľadaním inovatívnych riešení pre svoje výrobky. Ako sa ukázalo, tieto dve vášne dokázal skvele spojiť. Väčšina výrobkov adidas vznikla ako výsledok dlhých konzultácií Adiho Dasslera so športovcami z celého sveta. Výsledkom bolo, že značka navrhovala svoje výrobky predovšetkým s ohľadom na potreby spotrebiteľov. Dôležité je, že športovci svetovej triedy boli pre značku rovnako dôležití ako bežní používatelia z americkej strednej triedy. Práve ľudské potreby v kombinácii s inovatívnou technológiou sa ukázali byť zárukou úspechu.
High-fashion a tenisky
XXI storočie bolo pre spoločnosť adidas úspešným príbehom. Dynamické tempo svetovej ekonomiky prialo značke, ktorá sa vďaka desaťročiam tvrdej a úspešnej práce stala obľúbenou spotrebiteľskou značkou a ikonou popkultúry. Nikoho už neprekvapujú spolupráce so svetoznámymi dizajnérmi: Stella McCartney alebo Jeremy Scott. Vďaka nim vznikla medzinárodne vyhľadávaná, ultramoderná obuv, ako napríklad tenisky - adidas, ktoré sú ideálne ako výrazný doplnok k honosnému outfitu. Jedným z ikonických modelov značky adidas je adidas Stan Smith, ktorý v roku 1971 svojím názvom poctil legendárneho tenistu. Model bol pôvodne navrhnutý s ohľadom na tenisový kurt, ale ukázalo sa, že Stan Smith sa dobre hodí aj na každodenné výzvy. Možno práve v tejto všestrannosti spočíva ich úspech. Jednoduché, moderné línie týchto topánok a vysoká kvalita spracovania z nich urobili bestseller značky už takmer päťdesiat rokov. Ďalší ikonický model, adidas Superstar, vznikol v roku 1969 ako prvá inovatívna nízka basketbalová obuv. Priekopnícky kožený plášť topánky „shell top“ vyvolal uznanie nielen u špičkových basketbalistov, ale aj u zvedavých zákazníkov. V deväťdesiatych rokoch minulého storočia si Superstars obľúbila slávna hip-hopová skupina RUN DMC. Klasická silueta, pohodlie a odolnosť rozhodli o celosvetovom úspechu tohto modelu.
Tradícia zmiešaná s modernosťou
Odpoveďou na najnovšie trendy je adidas Tubular, ktorý zaujme svojou jednoduchosťou a moderným štýlom. Model Tubular je dokonalým príkladom toho, ako spojiť dlhoročné dedičstvo značky, najmodernejšie technológie a futuristický dizajn. Charakteristickým znakom tejto obuvi je predĺžená, ultraľahká podrážka, ktorá poskytuje neuveriteľné pohodlie. Model adidas ZX je zasa ideálny pre každého, kto rád denne chodí v bežeckej obuvi; je to totiž mladšie dieťa radu ZX (konkrétne modelu ZX 8000 z 80. rokov) vytvoreného s ohľadom na behanie. Tento model sa vyznačuje predovšetkým pokročilými technológiami dokonale skombinovanými s modernou siluetou.
Závan čerstvého vzduchu: novinka od adidas
Spoločnosť adidas je skutočným špecialistom na vytváranie obuvi, ktorá dokonale zodpovedá neustále sa meniacemu vkusu svojich zákazníkov. Tak to bolo aj v prípade modelu NMD. Vznikol ako spojenie troch archívnych modelov Micro Pacer, Boston Super a Rising Star. Tradícii bol vdýchnutý nový život, čo sa ukázalo ako skvelý nápad, pretože NMD zaujali celý módny svet. Ich veľmi jednoduché línie dokonale fungujú ako doplnok každej štylizácie. To isté platilo aj pre model EQT. História línie Equipment siaha až do 90. rokov, ale nová verzia jednoducho zaujme. Futuristický dizajn v kombinácii so žiarivými farbami vyvoláva dojem sily a dynamiky, vďaka čomu je model EQT jasnou voľbou pre originálnych a sebavedomých ľudí. Model X_PLR s minimalistickou siluetou a takmer bežeckým štýlom je dokonalým doplnkom. Skvele sa hodí na úžasné dobrodružstvá v mestskej džungli. Značka adidas je v súčasnosti celosvetovo najrozpoznateľnejším trendsetterom. Značka adidas je lídrom na trhu nielen v oblasti športu, ale aj streetwearu a životného štýlu. A všetko nasvedčuje tomu, že sa značke adidas bude dariť aj naďalej.