HISTÓRIA NEW ERA

Vedomosti a skúsenosti odovzdávané z pokolenia na pokolenie - presne na takých základoch New Era vybudovala svoju silnú pozíciu, ktorou si zaistila status ikony pop kultúry a oficiálne licencie Major League Baseball aj National Football League.
Vďaka premyslenej a cieľavedomej stratégii, si značka už desaťročia buduje vzťahy s najväčšími osobnosťami sveta športu, hudby a umenia, ale aj s každým milovníkom streetwearu.
Neustála chuť zdokonaľovať sa, rešpekt voči svojim zákazníkom a originálne produkty najvyššej kvality spôsobili, že dnes New Era už nie je len známou značkou, ale aj svetovo uznávanou. Jej história sa však začala oveľa skôr, keďže to bolo už v roku 1920.
Ako sa rodinný podnik stal skutočným gigantom?

20. ROKY
Všetko sa začalo Erhardtom Kochom - synom nemeckého emigranta, ktorý sa od mala učil remeslu šitia pokrývok hlavy. Jeho zručnosti boli neuveriteľné - už ako osemročný ovládal niekoľko výrobných metód! Koch mal však vyššie ambície - nechcel byť jednoducho radovým zamestnancom známej firmy.
Sníval o založení vlastnej, ktorá by sa navyše stala jedným z najväčších hráčov na trhu. S odhodlaním a sebavedomým si v roku 1920 od svojej tety požičal 5000 dolárov a pri ulici Genesee v Buffale, v štáte New York, otvoril New Era Cap Company. A tak sa narodila legenda!
30. ROKY
Na začiatku 30. rokov urobil Koch rozhodnutie, ktoré po čase jeho firmu priviedlo až na samotný vrchol. Využil fascináciu Američanov baseballom a predsavzal si začať s výrobou športových čiapok. Prvá profesionálna baseballová čiapka s logom New Era vznikla v roku 1934 a bola vyrobená pre členov tímu Cleveland Indians.
Odvtedy sú profesionálne baseballové tímy jednými z najdôležitejších zákazníkov značky - podobne ako amatérski športovci stredných a vysokých škôl.

40. ROKY
Druhá svetová vojna spôsobila obmedzenie výroby, ale rozvoj firmy nezastavila úplne. Už koncom 40. rokov sa objavili prvé čiapky s možnosťou regulácie veľkosti. Hoci zakladatelia firmy sa obávali toho, že nebudú až tak populárne, keďže nepôsobili až tak dobre ako prispôsobené modely, veľké množstvo objednávok ich presvedčilo o opaku.
50. ROKY
Erhardt Koch zomrel v roku 1954, ale firmu úspešne prevzal jeho syn Harold, ktorého vizionárske koncepcie ešte viac upevnili rodinný biznis. Jedným z prvých nápadov nového prezidenta bolo všiť do vnútra čiapky bavlnený pásik, ktorý pohlcoval pot a zaisťoval čiapku na jednom mieste. Vtedy bolo toto riešenie malou revolúciou, ale dnes je štandardom, ktorý je používaný všeobecne vo všetkých modeloch. V tom istom roku sa Harold rozhodol aj pre osvieženie vzhľadu všetkých produktov značky a o ich prispôsobenie k súčasným trendom. Takto sa narodil model 59 FIFTY, ktorý sa o niekoľko desaťročí neskôr stal medzi fanúšikmi streetwearu kultovým.

60. a 70. ROKY
Ďalšie roky predstavujú neustálu expanziu značky a trvalý stabilný rozvoj. Čoraz viac osôb a inštitúcií venovalo pozornosť dokonalej kvalite pokrývok hlavy vyrábaných značkou New Era. V roku 1969 sa čiapky z dielne Kocha nachádzali medzi výbavou posádky plavidla USS Hornet, ktoré sa podieľalo na prvej americkej misii pristátia na Mesiaci - Apollo 11. Práve takto sa značka, ktorá vznikla zo snov a zanietenosti, stala súčasťou jednej z najdôležitejších udalostí vo svetovej histórii! Na pamiatku Erhardta Kocha a jeho vízie sa v roku 1974 čiapky New Era stali oficiálnou pokrývkou hlavy 20 z 24 profesionálnych baseballových tímov v USA.
80. ROKY
Ďalšia dekáda bola obdobím nasledovného rastu a rozvoja značky. Kormidlo vo firme prevzal Haroldov syn - David Koch, ktorý sa s vervou podujal pre ďalší rozvoj rodinného biznisu. Čiapky New Era nosili už nielen profesionáli z prestížnych športových líg a školskí baseballoví amatéri, ale aj amatérski tenisti či golfisti. Pri hľadaní nových výziev sa značka v roku 1986 rozhodla pre výrobu kolekcie „Diamond pro 5950 cap” v spolupráci s Major League Baseball, v ktorej sa objavil model 59FIFTY. Fanúšikovia baseballu rovnako ochotne siahali po týchto prestížnych prikrývkach hlavy, vďaka čomu sa móda na New Era rozniesla po celej krajine.

LATA 90.
Začiatok 90. rokov bol plný udalostí, ktoré na dobro sformovali a upevnili pozíciu firmy na trhu. V roku 1993, 59 rokov potom ako vnikla prvá profesionálna baseballová čiapka pre Cleveland Indians, New Era získala exkluzívnu licenciu Major League Baseball. Prečo je to také dôležité? Práve vďaka tomu sa značka stala oficiálnym distribútorom pokrývok hlavy pre všetkých profesionálnych hráčov. Odpoveďou na rastúce potreby zákazníkov bolo aj otvorenie distribučného centra v Hamburgu. Ten rok priniesol aj zmeny na stanovisku prezidenta firmy. Rodinného biznisu sa ujal syn Davida - Chris.
Epizódou, ktorá značke New Era zaistila pozíciu ikony urban štýlu, bola prosba režiséra Spikea Lee o stvorenie červenej čiapky s logom NY Yaknees špeciálne pre neho. Toto sa pričinilo ku vzniku nového trendu v mestskej móde a začalo dlhoročnú spoluprácu medzi značkou a režisérom.
ROKY 2000
Do nového milénia značka New Era vstúpila s obrovskými ambíciami a veľkými plánmi - jedným z nich bola distribúcia mimo územia USA. Prvá pobočka značky vznikla o dva roky neskôr v Kanade, ale tým sa to nemohlo skončiť - záujem o jej produkty bol príliš veľký! V roku 2002 boli rad za radom otvárané ďalšie pobočky v Európe, Japonsku aj Austrálii.
Ale ambíciou New Era nebolo len dostať sa ďalej - cieľom bolo aj zmeniť svet na lepšie. Práve preto v roku 2010 značka vyrazila do sveta s novou, inovatívnou stratégiou „Fly your own flag”, ktorej cieľom je podporiť individualitu a originalitu každého, kto slávne čiapky nosí. Značka tiež podporuje kreativitu a slobodu prejavu. Okrem tradičných kolekcií s podpismi jednotlivých športových klubov, si každý môže navrhnúť vlastnú čiapku alebo vybrať niečo z kolekcie FUN alebo Lifestyle. Pre toto všetko si streetwear značku zamiloval!