Adidas EQT – história
Dejiny adidas EQT sú takmer totožné s dejinami súčasného sveta. Nápad na novú sériu sa narodil koncom 80. rokov v období, keď bola firma už niekoľko dekád lídrom svetových športových a lifestylových značiek. V období globálnych štruktúrnych zmien a rýchleho technologického rozvoja, obrovskú popularitu získava všetko trblietavé, farebné, štýlové, ale rozhodne nie nevyhnutné, výsledkom toho sa stáva veľký dopyt po novinkách. Už nik neostáva verný značkám, trh sa stáva neúprosným. adidas sa rozhodne urobiť niečo, čo ide úplne proti tomuto prúdu. Vymyslí model, ktorý je návratom ku minimalizmu, nevyhnutnosti a jednoduchosti. A získava úspech. Ako je to možné?
90. roky boli pre adidas symbolické. Značka sa rozhodla stlačiť „reset” a napísať svoju novodobú históriu. Určite tomu napomohlo odovzdanie firmy do nových rúk. Bratia Dasslerovci, ktorí do tamtoho obdobia značku viedli, ju zveria Robertowi Louisovi Dreyfusovi. Jeho cieľom sa stáva to, aby bola obuv adidas pre športovcov tou prvou voľbou. To sa nakoniec aj podarilo, ale aby sa firma dostala do tohto bodu, bolo potrebné trochu zmeniť jej profil. V 80. rokoch bola kultovou medzi rapermi, ktorí sa zamilovali do slávnych Superstarov. Teraz prišiel čas na to, aby obuv adidas vykročila na dráhy a ihriská…
Roky 90-te
adidas Equipment čiže v skratke EQT, ktorých heslom sa stalo: „Všetko, čo je potrebné. Nič, čo je zbytočné.” sa stávajú symbolom tejto zmeny. Značka ponúkla obuv v tlmenej bielej, zelenej a čiernej, ktorá bola úplným protikladom toho, čo bolo v tamtom období na vrchole. Ich asymetrická konštrukcia obsahovala vlastnosti, ktoré boli pre športovú obuv najdôležitejšie: ochrana, opora, výkon. Nič zbytočné. A risk sa vyplatil. Obuv okamžite získala obrovskú popularitu a stala sa objektom zberateľských túžob.
Začiatok 21. storočia
Cieľ bol dosiahnutý – obuv, oblečenie a doplnky adidas opäť vkročili do sveta športu. Po ďalšej zmene, tentokrát na pozícii generálneho riaditeľa, značku čakal ďalší obrat. Avšak nie hneď. Ďalšia expanzia do sveta športu , tentokrát v réžii Herberta Heinera, sa na začiatku zaobišla bez veľkých udalostí. Okrem toho, že získala niekoľko slávnych propagátorov zo sveta športu (stali sa nimi napríklad Muhammad Ali alebo David Beckham), nedialo sa toho veľmi veľa. Až spolupráca adidas x Stella McCartney spôsobila, že vo svete športu a módy – do tej chvíle existujúcich úplne osobitne – začalo vrieť. adidas vstúpila do fashion branže, ktorá sa viac spája s „imidžom“, čo zmenilo všetko. Od tejto chvíle bola jednou zo značiek, ktorá vychádzala v ústrety nielen očakávaniam zákazníkov, ale priam vytvárala vkus a individuálne potreby.
Rok 2017
Avšak po odvážnych biznis krokoch a mnohých úspechoch na mólach, nastal ďalší útlm vo výsledkoch firmy, ktorý značku prinútil k tomu, aby sa opäť vrátila ku „základným veciam”. V roku 2017 adidas predstavila nové modely EQT. V propagačnom videu pripomenula históriu línie a predstavila ju ako ikonickú. Tvorcovia skonštatovali, že svet je opäť pripravený na návrat ku podstate športu a aktivity, a teda vo svete neustálych zmien, keď našu pozornosť bez prestávky upútavajú novinky, je potrebné vrátiť sa ku tomu, čo je najdôležitejšie – najlepšie materiály, funkčnosť, premyslená konštrukcia. Reinterpretácia kultového modelu EQT je fascinujúca. Modernosť sa tu spája s históriou a obe éry topánkam dávajú zo seba to najlepšie. Namiesto ikonickej zelene sa objavuje červená – Turbo Red. Je jednou z palety farieb, ktorá vás rozhodne odlíši v dave. Prispôsobia sa chodidlu, zaručia to najlepšie odpruženie a mäkkosť, a v neposlednom rade – postarajú sa o vaše chodidlá pri každej aktivite. Aj napriek plynutiu času, základ ostáva rovnaký.
Prezrite si podobné kolekcie:
adidas Superstar adidas NMD adidas X_PLR adida Stan Smith adidas Gazelle